(PressFire.no): Det er ikke mange månedene til «Red Dead Redemption 2» kommer, men mye er fortsatt uvisst om online-delen i spillet.
Det eneste vi vet er at den sannsynligvis heter «Red Dead Online», og at den helt sikkert vil være basert på gigantsuksessen «GTA Online». Men hvordan blir det for spillerne?
I et intervju med GameDaily sier Take Two-sjef Strauss Zelnick at de ikke prioriterer måter å tjene penger på med sine online-opplevelser, men at trikset er å lage et spill som er så bra at folk vil ha mer.
Det betyr å ha et godt kjernespill i bunn, og for «Red Dead Redemption» og «GTA» betyr det en sterk enkeltspiller.
- Vi er i underholdningsbransjen, og det er ingen grunn til å tro at forbrukerne har mistet interessen for enkeltspiller-spill dersom de spillene er bra. Det er heller ingen grunn til å tro at du kan lage «games as a service» som selger bra, dersom spillet er dårlig, sier Zelnick.
Det er ikke dermed sagt at Rockstar og Take Two ikke har lyst på cash money i lomma, men at de heller prøver å få folk til å digge hovedspillet.
- Vi har sagt at vi ønsker å engasjere brukerne også etter lansering, og det er fortsatt målet vårt. Men vi kan bare gjøre det dersom den første opplevelsen er fantastisk. Om den ikke er det, vil ikke folk ha mer.
Han sammenligner det med «GTA V», som nå har solgt 95 millioner eksemplarer.
- Vi designet ikke en pengesamlende maskin. Vi designet det beste spillet vi kunne, og resultatet var at folk hadde lyst til å betale for det – og fortsetter å gjøre det.
Når det kommer til nyere trender innenfor spillmarkedet, som «Battle Royale»-moduser i en rekke spill, vil ikke Zelnick utelukke noe.
- Vi har brukt battle royale-mekanikker før. Jeg vil ikke utelukke det, men alle mekanikker du legger til i et spill bør være for å gjøre kjernemekanikken bedre, og det må være fokusert på forbrukeren. Det ville ikke vært for å tjene mest mulig penger.
- Om du baserer det for mye på andre spill sin suksess, så garanterer du egentlig at du ikke får din egen suksess, fordi det er ingen som leter etter en «Fortnite»-klone. Jeg skulle ønske vi hadde «Fortnite», men det har vi ikke, så det å fortsette å ønske at vi har det hjelper ikke.
«Red Dead Redemption» kommer til PlayStation 4 og Xbox One 26. oktober. En pc-versjon er ikke annonsert, men enkelte ting tyder på at spillet også kan komme til å finne veien dit.