(PressFire.no): «Theme Park» gjør i disse dager en heller slukøret tilbakekomst på spillmarketed. Det vi hadde håpet på skulle være en verdig nytenkning av serien har fått lunken kritikk, og det vi fikk gløtte litt på hos EA tidligere i år var ikke overbevisende.
Spillet, som kommer på iPad og iPhone, vil være gratis for alle og du kan tjene penger på den vanlige måten i spillet, men spillerne vil ha muligheten for å kjøpe til seg in-game-mynt med ekte penger for å få tak i nye attraksjoner, butikker og ansatte litt kjappere.
Det ser ut til at EA har tatt den samme veien som disse tusentimers kafé-spillene du finner på iOS, eller «Tiny Tower» for eksempel. Langvarige og (forhåpentligvis for utviklerne) vanedannende spill der du er innom noen få minutter hver gang for å høste små mengder virtuell gevinst mange ganger i løpet av dagen.
Men hold på ballongen og stans gressklipperen – sjekk ut hva det koster deg å heller kjøpe attraksjonene i parken om du ikke gidder å vente i en googolplex timer, men heller vil bruke ekte pungmynt.
I følge Aols Games Blog låser du opp ting i spillet utrolig sakte, og du blir nødt til å bygge de samme attraksjonene igjen og igjen, som hoppeslottet, for å kunne fylle ut parken før du får tak i noe nytt. Men du kan også kjøpe billetter i spillet (som brukes til å låse opp nye morsomheter for gjestene dine).
Ta for eksempel en «Skull Train Roller Coaster»:
For å låse opp denne må du ut med 340 kroner for å få nok slike billetter. Tre hundre og førti kroner for én ny ting i spillet. Tre-hundre-og-førti-kroner.
Dette er visstnok en av de billigste tingene du kan handle. Artikkelforfatteren hos Games Blog understreker at dette ikke er en skrivefeil, men at det faktisk koster så utrolig mye. En kan kanskje tenke seg at resten av spillet har en bevisst treig fremdrift for å prøve å få flest mulig til å kjøpe seg videre.
Tre hundre og førti kroner!