Slik blir Kinect-støtten i «Halo»

Master Chief «beveger» deg.

18. oktober 2011 08:36

Det er ikke mange dagene igjen til Microsoft hedrer «Halo: Combat Evolved» fra 2002 med en oppusset jubileumsutgave til Xbox 360. 

Spillet får en helt ny grafikkmotor, men også muligheten til å bytte mellom gammel og ny grafikk. Det er likevel ikke alt – spillet får støtte for bevegelseskameraet Kinect, noe som ble avduket på årets E3 i Los Angeles.

Hvilke funksjoner Kinect-støtten ville ha har imidlertid vært et mysterium – inntil nå. Det er spillsidene til IGN som kan avsløre funksjonene.

I første omgang er det snakk om stemmekommandoer, hvor du blant annet med et krigsbrøl kan lade om magasinet eller kaste granater. Du kan også bytte mellom gammel ny grafikk med stemmen. 

Samtidig har spillet blitt utvidet med en såkalt analysemodus, hvor du skanner våpen, spillfigurer, og kjøretøy. Ikke helt ulikt «Metroid Prime»-spillene, tenker vi.

Idéen er at du skal samle alt i et bibliotek, hvor du kan lære mer om alt du har samlet ved å bruke Kinect-kontrolleren. 

Dette spillet er det første spillet fra det nye Microsoft-studioet 343 Industries, som har tatt over «Halo»-utviklingen etter at Bungie stemplet ut med fjorårets «Halo Reach».

343 Industries jobber også med «Halo 4», som for første gang ble avduket med en trailer på årets E3 i Los Angles.

«Halo CE Anniversary» slippes til Xbox 360 15. november.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3