PlayStation-sjef innrømmer at det tok litt for lang tid å få på plass krysspilling

- Ikke bare å trykke på en knapp.

1. oktober 2018 11:12
Layden er ofte å se under E3-konferansene til Sony.

(PressFire.no): Det er under den siste episoden av den offisielle PlayStation-podcasten «PlayStation BlogCast» at Shawn Layden kommenterer

Layden er sjef for PlayStation Worldwide Studios, og overser alle spillstudioene i Sony-porteføljen. Han sier dette var noe de visste godt at folk hadde lyst på, og at det har pågått interne diskusjoner lenge.

Det var forrige uke at Sony overrasket alle med å snu helt på flisa og åpne opp for krysspilling mellom PlayStation, Xbox og Switch – etter over et år med blånekting.

- Det er ikke bare å trykke på en knapp og så funker det, det er en veldig flerdimensjonal funksjon, sier Layden.

- Vi måtte se på det fra den tekniske siden, vi måtte se på det sammen med partnerene våre på forretningdelen. Og om vi slår på dette, har vi den riktige kundesupporten klar?

Han innrømmer at det har tatt mer tid enn de ønsket, men at alt arbeidet de har gjort i kulissene gjorde at de ikke bare kunne annonsere det hele forrige uke, men faktisk lansere samtidig.

- Ting må gå i en bestemt rekkefølge for å sette opp alt, og det er grunnen til at vi har brukt lengre tid enn det i hvert fall jeg skulle ønske.

Så langt er det bare «Fortnite» som støtter krysspillingen, og Sony skal bruke det som evaluering for fremtidig støtte.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3