(PressFire.no): Lucas Pope har skapt seg et navn på å lage originale og særegne spill som «Papers Please» og fjorårets juvel «Return of the Obra Dinn», men han var også sentral i utviklingen av «Uncharted»-serien.
I et ferskt intervju med Ars Technica forteller han om utviklingen av det første spillet i serien og hvordan det gikk gjennom en stor forvandling de siste seks månedene.
Ifølge Pope skal det blant annet være lanseringen av «Gears of War» som inspirerte Naughty Dog til å skru om på spillet.
- Det første «Uncharted» ble annonsert og så kom «Gears of War» ut. Og «Gears» fant opp det moderne tredjepersons skytespillet.
Opprinnelig skal Naughty Dogs tilnærming vært langt mer lik den i «Tomb Raider»-serien.
- Plutselig kom «Gears» ut og viste dem hvordan de skulle gjøre det. Så de endret alt seks måneder før slippet.
Kameraperspektivet og kontrollsystem ble endret – hvor blant annet kameraet ble flyttet til over skulderen.
Pope avslører også at det var utrolig mye innhold som ble sløyet fra det ferdige spillet.