(PressFire.no): Blant alle spillene Nintendo har vist fram er kanskje det rareste av de alle «Morphies Law», et skytespill som kommer til Switch og pc fra det sveitsiske utviklerstudioet Cosmoscope.
Det er fire-mot-fire pangpang over nett eller i lokal flerspiller som gjelder her, i tredjepersons synsvinkel – men det snedige er at det ikke nødvendigvis er om å gjøre å ta hverandre av dage flest mulig ganger.
I stedet stjeler du massen til de andre spillerne når du skyter de. Konseptet er mildt sagt surrealistisk.
Skyt folk i hodet og hodet deres krymper, mens ditt vokser. Skyt folk i høyrearmen, og din blir svær. Slik balanserer spillet seg selv, også – de flinkeste blir store og lette å treffe, mens de som sliter blir bittesmå og vanskelige å få has på.
Størrelsen på spilleren påvirker også hvor de kan bevege seg på kartet (egne tunneler for små rotte-store spillere, for eksempel), og også enkelte attributter som hopping. Store bein gjør at du kan komme deg høyere, større ræv gir mer gass til …rassraketten.
Etter hvert som du bøffer masse fra de andre spillerne, legges dette i tillegg også på en svær statue som står i bakgrunnen på banene. Det laget som har greid å stjele mest masse, og dermed har størst statue, ved slutten av runden, vinner.
Hiv inn noen spesialegenskaper og flere våpentyper, og dette ser ut til å bli et hysterisk rot. Spillet kommer en gang mellom midten av desember i år og midten av mars 2018 – først til Switch, så til pc.