Oppdatering 29.03: Warner Bros har gitt Eurogamer en kjapp uttalelse, der de sier at «folk som kjøper spillet i butikk ikke trenger å laste ned spillet». Det er fortsatt uvisst hvorfor spillesken sier 13 gigabyte er påkrevd.
(PressFire.no): «LEGO City Undercover» var et av de første spillene på Wii U i 2013. Vi likte det veldig godt her på PressFire, der blandingen «GTA» og LEGO fungerte finfint.
Nå kommer spillet tilbake på dagens maskiner – PS4, Xbox One og Switch – men den sistnevnte konsollen ser ut til å ha litt ballast ved seg.
For spillet, som virket å være på bare 7,9 gigabyte da eShop ble oppdatert med infoen i går, har i tillegg en 13 gigabyte stor «oppdatering» som også må lastes ned.
Det melder NintendoEverything.com.
Altså er egentlig spillet på over 20 gigabyte. Ikke uten videre kontroversielt, men i dag har også folk kikket nærmere på spillesken til spillet, hvor det nå viser seg at også den fysiske utgaven av det har den samme påkrevde nedlastingen på 13 gigabyte.
Flere spekulerer nå om Warner Bros. rett og slett har gått for å gi ut spillet på et spillkort med mindre kapasitet for å spare penger. Jo større lagringskapasitet, jo mer koster det å utgi spillet.
Spillkortene til Switch finnes i dag i varianter på 1, 2, 4, 8, 16 og 32 gigabyte – det er utviklerne selv som velger størrelsen de vil benytte. Enda større varianter vil sannsynligvis komme senere.
«LEGO City Undercover» har forøvrig ingen online-funksjonalitet.
Dette kan i verste fall sette en utrivelig presedens på en konsoll som kommer med svært lite internminne. Allerede finnes det spill for store til å kunne lastes ned på konsollen dersom du ikke kjøper ekstra lagringsplass i form av mikroSD-kort.