(PressFire.no): Britiske Ninja Theory har aldri klart å få hodet riktig over vannet – selv om spillene deres har fått gode kritikkere, har ingen av spillene deres herjet salgslistene.
Med «Heavenly Sword» - til PlayStation 3 - led spillet av utgivelse tidlig etter en konsollansering, og «Enslaved» sleit med å få oppmerksomhet i en travel periode. «DMC: Devil May Cry» fra januar har klart å selge mer enn én million, men utgiveren Capcom anser det ikke som godt nok.
I går begynte studioet å friste med en kunngjøring og i dag ble deres nye spill avslørt via en pressemelding. Dagens kunngjøring viser en ny side av spillstudioet - med «Fightback» satser de på mobilspill.
I den anledning har de alliert seg med Electronic Arts’ avdeling som spesialiserer seg på mobilspill, Chillingo.
- Mobil- og nettbrett-markedet er et fenomen vi bare ikke kunne ignorere som et studio, og vi er svært stolte av å jobbe med en av bransjens tungvektere for å bringe «Fightback» til markedet, forteller produktsjef, Dominic Matthews, hos Ninja Theory i pressemeldingen.
Spillet blir såkalt free-to-play med «revolusjonerende berøringsbasert kampsystem» kledd i drakten av estetikken til en actionfilm fra åttitallet, heter det.
Pressemeldingen forteller ingenting om hva du må betale for i spillet.
Spillet slippes til både iOS og Android i løpet av sommeren.