(PressFire.no): Kontroverser om veldedighet og «loot-kister» til tross: Det er godt å være tilbake i Tolkiens verden av magi og orker. Vi snakker om forbedringer, men også et par frustrasjoner i ukas episode.
Utvidelsen av «nemesis»-systemet fra eneren er i stor grad vellykket, med et mer komplekst hierarki og orker som har mer personlighet enn i forrige. Kampsystemet føles også som om det flyter bedre, og vi er godt fornøyd så langt. Alle mekanikkene sitter som ei kule: Så får det heller være at selve handlingen er like interessant som oppvaskvann. Og hva er greia med Shelob?
Vi har også testa «WWE 2K18», et spill som prøver å omfavne akkurat litt for mye i sin søken etter å representere alt av WWE i ett og samme spill. Det er veldig moro å arrangere drømmekamper med dine favorittstjerner, og det er tilfredsstillende å gjøre alle «moves» som du kjenner fra TV og ulike WWE-events.
Spillet bommer litt i sin «Universe Mode» som lar deg simulere alle WWE-showene fra uke til uke. Det er mye mer givende å holde seg til karrieremodusen der du selv kan lage en wrestler, eller simpelthen spille flerspiller med venner der du kan se favoritt-utøverne dine gjenskapt på stort sett vellykket måte, eller prøve å gjenskape legendariske øyeblikk.
I tillegg er kommenteringen av kampene ganske klønete implementert, og kan med fordel skrus av. Hør mer av episoden for å høre alt vi har å si om spillet!
Siden det er oktober fortsetter vi våre allehelgensaften-relaterte Topp 5-lister, og denne uka snakker vi om skumle forbannelser i spill! Husker du hva som var greia med byen Silent Hill? Det er et ganske utrivelig sted!
I nyhetene rakk vi akkurat ikke komme innpå EA sin stenging av Visceral, studioet bak Dead Space 2, men at «Dragon Age»-sjefen forlater Bioware fikk vi med oss! Hva betyr det for fremtiden til serien?
Spill som omtales denne uka:
«WWE 2K18»
«Middle Earth: Shadow of War»
«Destiny 2»
I lyttersegmentet spurte vi lytterne våre: hvilke spill trenger IKKE en mørk reboot? Svarene vil overraske deg. Kanskje.
iTunes -- RSS-feed -- Direkte nedlasting