(PressFire.no): I forbindelse med tiårsjubileet til «Dragon's Dogma» har Capcom lagd et lite tilbakeblikk til utviklingen av spillet.
I videoen får vi høre Hideaki Itsuno, produsenten på spillet, forklare litt om hvordan han og teamet hans kom fram til mekanikker og setting i spillet.
https://www.youtube.com/watch?v=so27-39aL2w
«Dragon's Dogma» ble lansert til PlayStation 3, Xbox 360 og PC i 2012, og er et action-RPG satt til en stor åpen verden – der spilleren velger en klasse basert på spillestilen de ønsker å ha. Strider-klassen kan for eksempel klatre på monstrene i verdenen, mens trollmenn gjerne angriper fra distanse.
Spillet ble godt mottatt da det ble lansert, og Itsuno avslørte på tampen av videoen at han og det originale teamet nå jobber med en oppfølger.
Og det var egentlig all info vi fikk i videoen. Ingen dato eller lanseringsår – kun tittelen «Dragon's Dogma II». På Twitter skriver derimot Capcom at spillet vil benytte seg av deres spillmotor RE Engine.