(PressFire.no): I en samtale med investorer åpnet Electronic Arts-ledelsen opp om «Star Wars»-satsingen, rapporterer Gamespot.
Der forteller EA-sjefen Andrew Wilson om hvor godt forhold de har til Disney og George Lucas – et forhold som har pågått siden «Star Wars: The Old Republic» (2011).
Wilson nevner spesielt «Star Wars Battlefront»-spillene som med 35 millioner solgte spill har markert seg som de største spillene i avtalen.
Videre skal mobilspillet «Star Wars: Galaxy of Heroes» ha hatt kjempesukess og fjorårets «Star Wars Jedi: Fallen Order» skal ha solgt til millioner eksemplarer.
- Vi har hatt suksess med første person skytespilll, med rollespill, action-eventyr, massive onlinerollespill, mobilspill og tror vi kommer til å ha suksess med «Squadrons» også, skal Wilson ha sagt.
«Star Wars Squadrons» er spillet EA annonserte i forrige uke og setter deg i rollen som jagerpilot i «Star Wars»-universet.
- Vi kommer til å doble satsingen på det samarbeidet. Disney fortsetter å være veldig, veldig forpliktet til merkevaren og universet.
Videre mener han at det er en kombinasjon av fantastisk merkevare, utviklingserfaring og sukess innen flere sjangere, plattformer og forretningsmodeller som skaper mulighetene for «Star Wars» i EA-stallen framover.
Det hører med til historien at veien har gått seg til med variert mottagelse. EA opplevde massive reaksjoner rundt forretningsmodellen til «Battlefront II», som ikke bare skapte debatt rundt spillet, men rundt såkalte loot boxes på et globalt nivå.
I ettertid har EA tråkket varsomt rundt denne typen forretningsmodeller.