(PressFire.no): Under årets CES-messe i Las Vegas var det flere som la merke til at selskapet Proto Hologram, som lager interaktive «hologram», hadde et samarbeid med den amerikanske elektronikkjeden Target.
På messegulvet kunne folk prate med en virtuell Super Mario, som ga kjøpetips gjennom en utrolig creepy stemme og en flagrende munn:
So Mario was at #CES
— Greggory (@ProbChild_) January 10, 2024
But uh… who approved this abomination? 💀 pic.twitter.com/diG3axCJIG
Dette ble kjapt en viral hit i sosiale medier, og i etterkant har Proto Hologram gått ut og sagt at hele greia verken var lisensiert eller hadde Nintendos velsignelse.
– AI-hologramet som i en liten stund kunne sees i dag er et uferdig proof of concept, testet av en klient for å demonstrere teknologiske innovasjoner, forteller Proto Hologram til Kotaku.
– Det er ikke ment som en kommersiell utgivelse.
So I guess there was more video thanks to @raystrazdas
— Greggory (@ProbChild_) January 10, 2024
I was told from the AARP rep to ask Mario something about how to buy a game?
Nothing about this makes sense. AARP? Mario? buying from Target? AI??
This whole experience was weird from the start 🙃 pic.twitter.com/mHiSElHsPj
Heldigvis er jo Nintendo kjent for å la folk bruke Mario der de selv vil, så vi regner med at de lar dette bare skli under radaren...