(PressFire.no): Et av de mer innovative VR-spillene som er kommet de siste årene er 2019-spillet «Boneworks» fra utviklerne i Stress Level Zero.
Spillet kombinerte skytespill-action med mer fysikk, og lot spillere bruke omgivelser og gjenstander for å komme seg videre i en dystopisk verden fylt med onde roboter.
Det ga også muligheten til å gå fysisk til verks mot fiendene, både gjennom å slå eller dytte disse unna – i tillegg til å ha et innebygd klatresystem (å dra seg opp en kant dinglende fra et brekkjern er ikke noe mange andre spill har).
Det hele var forholdsvis solid konstruert, men bar litt preg av å være litt i teststadiet – og føltes i stor grad ut som en lang tech-demonstrasjon.
Nå varsler utviklerne derimot at oppfølgeren «BONELAB» ikke bare er klar, men lanseres allerede torsdag 29. september.
Oppfølgeren lover mer en mer raffinert opplevelse, men hvor fysikk og interaksjon med omgivelsene igjen står i sentrum.
Du skal kunne tilnærme seg situasjoner med større frihet her, både i hvilke våpen du velger og hvordan du vil angripe fiendene.
Du kunne ha et større spenn i hvordan du ser ut i spillet også, og en større avatar vil gi mer tyngde og styrke – mens en mer atletisk utgave av deg selv vil kunne løpe kjappere og hoppe lengre.
Å skifte mellom kroppstyper gjøres fortløpende under spillingen, for eksempel om en trenger å være litt kortere for å passe inn i en ventilasjonssjakt.
Spillet kommer både som standalone-versjon til Meta Quest 2 og som en tjukkere variant til PCVR som Oculus Rift, Valve Index og HTC Vive.
https://www.youtube.com/watch?v=G0EOqHATQfg