(PressFire.no): Det blåser friskt rundt Bioware etter at Kotaku hadde snakket med en rekke ansatte om den trøblete utviklingen av «Anthem».
I ettertid prøvde studioet å dempe reaksjonene ved å legge ut et innlegg som egentlig gjorte vondt verre.
Nå har Kotaku fått tak i et internt skriv fra sjefen i studioet, Casey Hudson, til de ansatte.
Der innrømmer han at Kotaku sin artikkel har rett i koblingen mellom dårlig arbeidskultur og problemer med prosjektene, og at det nå er topp prioritering å løse det.
Videre gjentar han budskapet fra bloggen om at de ikke ville kommentere saken til Kotaku fordi de mente det ville være et urettferdig søkelys på enkeltindivider.
Hudson er ganske åpen om at den av de største utfordringene da han kom tilbake til Bioware var nettopp arbeidskultur, manglende kreativ visjon og fokus fra organisasjon.
- Jeg var, og er, gira på å hjelpe med å forbedre på disse områdene siden jeg elsker dette studioet, og fremfor alt vil jeg skape en arbeidsplass hvor dere alle kan være glade og ha suksess.
- Jeg skal ikke stå her og fortelle at jeg har gjort en god jobb med dette, og på en dag som dette føler jeg virkelig at jeg ikke har gjort akkurat det, skriver han.
Enkelte steg har de imidlertid fått til, ifølge studiosjefen – blant annet få fokus på hva de skal fokusere på og hvilke verdier de skal stå for.
Avslutningsvis skriver Hudson at han er forpliktet til å lede selskapet til kvaliteten som forventes av Bioware-spill.