«Battlefield 3»-kunder raser

Får ikke startet spillet.

27. oktober 2011 21:15

I dag skulle være den store dagen for «Battlefield»-fans – i dag ble nemlig «Battlefield 3» offisielt sluppet, selv om flere tyvstartet tidligere i uken.

Men slik ble det ikke, nå fylles nemlig spillforum med kunder som ikke får startet «Battlefield 3» de har kjøpt. PC-versjonen av spillet må nemlig aktiveres online via den digitale spillbutikken til Electronic Arts, Origin, før det kan startes.  Det har vist seg å være et stort problem på lanseringsdagen.

På Electronic Arts eget forum hagler det nå med illsinte meldinger fra kunder som ikke har fått spillet de har kjøpt til å fungere.

En bruker som kaller seg SupremeKilla17 har lagt ut bilder av beskjeden han får når han prøver å aktivere spillet.

- Vi kan ikke aktivere «Battlefield 3» på datamaskinen din ved bruk av Origin-kontoen din. Vennligst legg inn produktnøkkelen din for å aktivere spillet via Origin-kontoen, står det selv om korrekt produktnøkkel er oppgitt.

På forumet til EA har forumtråden i skrivende stund vokst seg til 18 sider med svært mange spillere fra hele verden som ikke får spilt spillet de har kjøpt.

Flere kunder har også kjøpt flere eksemplarer av spillet, hvor ingen av dem lar seg aktivere.

I tillegg uttrykker mange frustrasjon over å ikke klare å nå kundeservice hos EA. Flere PressFire-lesere har sendt e-post om problemet og uttrykker frustrasjon på Facebook-siden vår.

- Jeg har trøbbel! Sinnsykt irriterende! Origin har mye å lære av Steam, skriver Pål Klippenberg jr.

Tor Bjarne Lyngmo forteller at han har stirret på aktiveringssjermen i to timer.

Les også vår anmeldelse av enspillerdelen og flerspillerdelen av «Battlefield 3».


Det lyktes heller ikke PressFire-redaksjonen å aktivere spillet i kveld. Der vi får følgende beskjed på skjermen:

- Origin har for øyeblikket problemer med spillaktivering. Vi vet at dette problemet finnes, og jobber med å løse det så snart som mulig. Vi beklager uleiligheten.

Utvikleren bak spillet forteller nå på Twitter at de er klar over problemet:

- Vi undersøker og sender ut en beskjed når vi ruller ut en løsning, skriver community-manager, Daniel Matros, fra DICE på Twitter.

Spillere som allerede har fått aktivert spillet ser foreløpig ut til å være upåvirket av problemene.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3