(PressFire.no): Med bare en måned igjen til lanseringen av et av vårens mest etterlengtede spill, er det relativt dramatisk å finne ut at spillet er utsatt til en av plattformene.
«Titanfall» er svært omtalt, det er tross alt skytespillveteraner som står bak, de samme folkene som en gang i tiden gjorde «Call of Duty»-serien til den suksessen den er.
Grunnleggerne av «Call of Duty»-maskinen Infinity Ward, Vince Zampella og Jason West, satte i gang med «Titanfall» etter at de fikk sparken fra Activision, og ut fra det vi har sett til spillet virker det til å bli en formidabel konkurrent.
Det kombinerer intens flerspilleraction, svære roboter og baker inn en historie inn i det hele.
Heldigvis gjelder utsettelsen kun Xbox 360-versjonen av «Titanfall». PC- og Xbox One-utgavene er i rute, og slippes den 13. mars. Xbox 360-utgaven kommer nå den 28. mars i Europa.
Det er PC- og Xbox One-utgavene av spillet som er hovedfokuset, og det er disse som faktisk utvikles av Respawn selv. Xbox 360-versjonen utvikles av Bluepoint Games, som har god erfaring med å porte spill mellom plattformer.
Bluepoint har blant annet jobbet med oppskalerte PS3-versjoner av «ICO» og «Shadow of the Colossus», samt enkelte «God of War»- og «Metal Gear Solid»-spill.
Ifølge utgiverne i EA trengte Bluepoint mer tid til polering av spillet.
Det er ikke blitt vist noe av Xbox 360-versjonen av spillet, så det blir veldig spennende å se hvor stor forskjell mellom generasjonene det virkelig blir til slutt. Når det er sagt, Xbox 360-versjonen av spillet har jo potensiale til å selge svært godt, da det tross alt finnes 80 millioner slike konsoller der ute.
Det er straks duket for beta av «Titanfall», mest sannsynlig neste uke, men Respawns Vince Zampella fortalte i går at den vil ikke være åpen for alle. Det er foreløpig uvisst hvordan tilgangen til betatesten vil fordeles.
Betaen vil uansett kun være tilgjengelig for Xbox One- og PC-spillere.