(PressFire.no): I et ferskt intervju med IGN forteller de polske utviklerne bak «The Witcher»-spillene hvor mye maskinkraft som egentlig trengs til det tredje kapittelet i serien.
Når IGN spør hvilken type pc man bør ha for å kjøre spillet med maksimal grafikk, ler utvikleren og følger opp:
- Men du kan allerede nå begynne å spare til en oppgradering, forteller Marcin Iwinski.
Mer spesifikk informasjon rundt disse kravene vil bli sluppet snart, sier han.
Når det er sagt, de fleste pc-spill har innstillinger som kan knele de aller fleste oppsett. Selv «The Witcher 2», som er noen år gammelt, har valgfrie grafikkinnstillinger som kan få de fleste av dagens maskiner til å slite.
Men mye tyder på at CD Projekt Reds neste spill er designet på en måte som krever muskler, og at de derfor droppet PS3 og Xbox 360 til fordel for PS4 og Xbox One.
- Det er mye kraft i disse maskinene. Jeg vil ikke si at vi bruker all kapasitet i dem, men vi er ganske nær, forteller han, og avslører at de bestemte seg for å satse på neste generasjon konsoller for to og et halvt år siden.
Han påpeker at de er lette å jobbe med, utviklerne har fått mye tid med maskinene, og at kraften er viktig for spillet:
- På de gamle plattformene, Xbox 360 og PS3, måtte vi sannsynligvis ha ofret nærmere halvparten av visjonen vår, hevder Iwinski.
I «The Witcher 3: Wild Hunt» har utviklerne valgt en åpnere struktur enn de foregående spillene, og det hevdes å være opp til tretti ganger større enn forrige spill. Dette skal visstnok også overgå verdenen i rollespillgiganten «The Elder Scrolls V: Skyrim».
«The Witcher 3: Wild Hunt» kommer til Windows, PS4 og Xbox One i 2014.