(PressFire.no): Det er en del tusen brekk, kupp og ran som akkurat nå pågår i «Battlefield Hardline». Omtrent like mange spillere prøver å stanse disse kjeltringene.
«Battlefield Hardline»-betaen utvides en uke, har EA nå bekreftet.
Opprinnelig skulle prøvespillinga stanses i dag, men betaperioden varer i stedet til torsdag 26. juni (til klokka 21).
Samtidig er også pc-spillere tatt inn i varmen gjennom de offisielle sidene. Det går fortsatt an å søke om å få en kode – både til pc og PlayStation 4.
Xbox-eiere, pluss skytespillsultne PS3-eiere, er foreløpig ikke inkludert. Men Visceral og EA har allerede sagt at det skal rulles ut en ny betatest nærmere spillslippet i høst der alle får prøve.
PressFire har både testet «Hardline» og vært på besøk hos Visceral, som lager dette spillet.
Utviklerne hevder dette ble skapt som et «Battlefield»-spill, først og fremst. De er opptatt av å bevare kjernen og ikke tråkke fansen på tærne.
Som vi kommenterte i vår sniktitt, føles det nesten litt vel likt de tidligere spillene, selv med denne politi-og-røver-drakten. Nesten som en forseggjort «mod».
– Forskjellen mellom en god mod og en fullstendig tittel, handler etter min mening mest om ambisjonsnivå, fortalte kreativ sjef Ian Milham oss, og var tydeligvis ikke fremmed for tanken.
– Du må gå lenger enn å bytte ut ett og ett kjøretøy, eller legge til noen nye fraksjoner, nye lyder, alle de greiene. Du må komme med noe nytt på et grunnleggende nivå, og gå hele veien med for eksempel en komplett enspillerkampanje.
– Når folk snakker om hva som er en mod, versus et nytt spill, koker det ned til verdi for pengene. I disse dager, når noen blar opp 500 kroner for et spill, så er det mye penger. Vi blir beæret når folk velger å gjøre det. Så tanken her er, er at de skal være verdt de pengene. Vi vil ha en situasjon der folk tenker at, «wow – det var virkelig verdt det.»
«Battlefield Hardline» lanseres 21. oktober til to generasjoner Xbox og PlayStation, pluss til pc.