(PressFire.no): Det etterlengtede sandkassespillet «Watch Dogs» er veldig klart for lansering, og som de fleste mest sannsynlig har fått med skulle spillet opprinnelig lanseres før jul.
Utsettelsen ble mye omtalt, da «Watch Dogs» var et av de mer profilerte titlene rundt lanseringen av nestegenerasjonskonsoller.
Ubisoft har i etterkant kommet med mange forklaringer for utsettelsen, alt fra ytterligere polering til utvidet innhold er blitt nevnt.
Colin Graham, som er ansvarlig for spillets animasjoner, forteller nå at hovedpersonen Aiden Pearce har mye bedre animerte tomler enn det som opprinnelig var tilfellet.
Animasjonsteamet fikk mer tid til å finpusse tomlene, og skal ha brukt den vel.
Det høres tøysete ut, men et av de viktigste poengene med spillet er at Pearce er en hacker som bryter seg inn i systemer via mobiltelefonen sin.
Derfor bruker han fingrene sine mye, og det merkes på skjermen. Bedre tommel-animasjon vil helt sikkert bidra til økt realisme.
Det er den økte mengden internminne i de nye konsollene som har latt Ubisoft skvise inn bedre animasjoner. Minnet har nemlig lenge vært en flaskehals.
Spillet vil inneholde store mengder bakgrunnsanimasjoner - som selgere som står med reklameskilt utenfor butikker, levende statuer og folk som spiller trommer i gatene.
En fun fact er at Ubisoft faktisk brukte «motion capture» av en ekte trommis på teamet, for å ta opp bevegelsene til disse gatemusikantene.
Graham forsikrer oss om at slike elementer aldri vil gjenta seg – man skal kunne treffe på en gruppe på ti personer når man går gatelangs, og hver av disse vil bevege seg annerledes, rett og slett være ti forskjellige mennesker.
Spørsmålet er selvsagt om versjonen av spillet som kommer til eldre konsoller også vil ha like realistiske tommelbevegelser, siden Xbox 360 og PS3 har såpass mindre minne å jobbe med.
I denne relativt ferske filmen viser utviklerne teknologien fra pc-versjonen av spillet: