(PressFire.no): Denne uken slippes det kanskje mest omtalte PlayStation 4-eksklusive spillet siden lanseringen av konsollen, «Infamous: Second Son».
Den offisielle PlayStation-bloggen la derfor ut en ny podcast der de diskuterer spillet med en av toppsjefene i Sucker Punch, utviklerne av «Second Son». Siden dette er en offisiell PlayStation-podcast er intervjuet ganske ukritisk, og hyller naturligvis PlayStation 4 uten forbehold.
Ifølge Chris Zimmermann i Sucker Punch tjente utviklingen mye på å være PS4-eksklusiv. Siden Sucker Punch ikke trengte å ta hensyn til andre plattformer og andre konsoller, kunne de utnytte potensialet i maskinen fullt ut.
Zimmermann påpeker spesielt at 8 GB med minne var betydningsfullt, og at det var første gang i sin karriere at han ikke trengte å bekymre seg for minnetilgangen.
– Maskinvareutviklerne var hele tiden opptatt av hvorvidt deres avgjørelser vil hjelpe folk å lage bedre spill, sier Chris Zimmermann.
Som en vittig detalj forteller Zimmermann at hovedpersonen, Delsin, beveger seg nøyaktig 18 meter i sekundet når han bruker sine raskeste superkrefter.
Noe raskere enn dette, og spillet ville ikke rukket å laste inn nye elementer av spillverdenen før spilleren ville nådd frem til dem.
Samtidig ser det ut til at spillet presser maskinvaren ganske hardt. Ifølge grafer Sucker Punch bruker for å overvåke grafikkbrikken, bruker «Second Son» jevnt over 90 prosent av dennes kapasitet.
Målet er tydeligvis at spillet skal hele tiden holde stabile 30 bilder i sekundet, og Sucker Punch tillot seg å legge til nye grafiske elementer så lenge 30 fps holdt.