Har du savna «Halo» på pc-en? Da er dette gladnyheten du har venta på

23. oktober 2015 10:47

(PressFire.no): Vi har hørt flotte ord fra Xbox- og Microsoft-ledelsen om en større satsning for å få Windows 10-pc’er til å bli et heftigere sted å finne spillopplevelsene på.

Phil Spencer, Xbox-generalen, var i januar i år selv oppe på podiet for å demonstrere noen av funksjonene som lar Xbox One kommunisere med Windows 10.

Stor sjanse for «Halo 5» til pc

Det er bekrefta at «Fable Legends» kommer både til konsoll og pc. Men av Microsofts egne storspill, er det et par flaggskip som fortsatt mangler.

«Forza Motorsport 6» og «Halo 5: Guardians», for eksempel.

Frank O’Connor, merkevaresjefen for alt «Halo» hos Microsoft og 343 Industries, kommer med nyheten som garantert får det til å bruse litt i blodet hos skytespillglade pc-eiere.

Det er stor sjanse for at «Halo 5» kan dukke opp på pc. Jeg har ingenting å annonsere på nåværende tidspunkt, men det er absolutt innenfor rekkevidde, fortalte Frank O’Connor i løpet av en strømmeseanse med Games Radar torsdag.

«Halo 5» kommer ut neste uke, tirsdag 27. oktober. Og da kun til Xbox One.

Ikke det vanskeligste i verden

«Halo» er en serie som starta som et Xbox-spill, til den første Microsoft-konsollen, i 2001. To år etter ble det sluppet en pc- og Mac-versjon.

«Halo 2» ble også gitt ut på pc. Den gangen ble ventetida tre år.

Det er ikke sikkert «Halo 5»-interesserte uten en Xbox One trenger å vente så lenge.

Vi utvikla spillet på en Intel-plattform. Det ville ikke vært den vanskeligste tingen i verden å flytte det over på pc, og bruke pc til dens fordel. Men jeg har ikke noe å annonsere i dag, fortalte O’Connor.

Warzone.

Hva har dere gjort med spillet?

Vi i PressFire er nå godt i gang med å anmelde «Halo 5», men som en forsmak fikk vi brukt seks timer med spillet i London nylig.

Det er åpenbart at 343 har fått bedre tid på seg og har lyst til å innovere mer denne gangen. Warzone er en stor flerspillersandkasse med alt det morsomme dyttet oppi – alle våpen, kjøretøy og et bredt spekter av fiendetyper.

Flerspilleransvarlig, Kevin Franklin, fortalte oss også hvordan det var å ha et eget esport-lag sirklende rundt i 343-korridorene under hele utviklingsprosessen.

 Én morgen endra vi rekkevidden en smule til et av våpnene. Uten å si ifra til dem først, forklarte Franklin til PressFire.

– Neste dag, før lunsjtider, reagerte de: «Hva skjer? Hva har dere egentlig gjort med spillet?».

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3