(PressFire.no): Planen var hele tiden at brukerskapte modifikasjoner ikke lenger skulle være forbeholdt pc-spillerne, men også komme til dem som spilte «Fallout 4» på Xbox One og PlayStation 4.
Men etter at Xbox One fikk støtten i vår ble det ganske tyst rundt PlayStation 4-støtten, før Bethesda til slutt måtte gå ut med at Sony hadde satt stopper for mod-støtte.
Støtte likevel
Men nå kommer en gladmelding til PlayStation 4-eierne – det åpnes for mod-støtte likevel, det skriver Bethesda i et innlegg på sine egne nettsider
Det blir ikke mulig å laste opp egenproduserte assets, typisk teksturer eller modeller, men må benytte de som allerede finnes i spillet. Xbox One-versjonen støtter noe egenprodusert, men ifølge Bethesda benytter de aller fleste av dagens modifikasjoner seg av innholdet som allerede finnes i spillene.
«Skyrim» først
Det er «The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition» som først vil få støtte for mods på PlayStation 4, og vil ha støtte allerede fra lanseringen. Ingenting sies om «Fallout 4»-støtten.
Bethesda benytter også anledningen til å fortelle at både «Fallout 4» og den nye spesialutgaven av «Skyrim» også kommer til å støtte den nye og kraftigere PlayStation 4-modellen som slippes 11. november.
«The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition» slippes til Xbox One og PS4 28. oktober.