EA kjører ny vri på «Online Pass»-systemet

I «SSX» får du spille online selv om du ikke har koden.

31. januar 2012 10:16

(PressFire.no): Som en del nok har fått med seg, så er den siste moten innen spill med onlinefunksjonalitet at utgiverne legger ved en liten kode som gjør at du må aktivere spillet på nettet før du kan spille mot andre.

EA er den største pådriveren, med denne koden i for eksempel «FIFA»-spillene, «Need for Speed»-spillene, med flere.

De er langt i fra de eneste, dog: Ubisoft har også kastet seg på bølgen med en kode i «Driver: San Fransisco, THQ klemte til med en kode som låser multiplayeren helt i «Saints Row 3», Codemasters hadde sin egen versjon av den i «Dirt 3» og selv Warner Bros. kjørte en i «Batman: Arkham City».

Kjøper du spillet brukt, eller får det brukt i gave, for den saks skyld, mister du funksjoner som gjør at du får spille online (eller andre spillting) før du har kjøpt en ny autentisering online – en typisk pris er rundt femtilappen.

Nå har EA annonsert at også «SSX» får et såkalt «Online Pass», men her har pipa en litt annen lyd. En bedre en, sådan.

For om du kjøper «SSX» brukt og finner ut at du ikke har en online-kode, vil du like fullt kunne spille mot andre fra hele verden.

Du kan derimot ikke tjene in-game-mynt på det du gjør. I spillet får du heftige (virtuelle) pengepremier dersom du gruser folk ned fjellsidene – men da må du altså ha en slik kode.

Alle belønninger du får online blir lagret opp mot profilen din, så om du senere kjøper deg et Online Pass, så låses disse opp i etterkant.

Fair?

«SSX» kommer på PS3 og Xbox 360 tidlig i mars.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3