LOS ANGELES (PressFire.no): For drøye halvåret siden dukket det opp en video på YouTube kalt «Find Makarov». Dette var en fan-video satt til det som skjedde i de to første «Call of Duty: Modern Warfare»-spillene, og den ble i løpet av kort tid sett av hundretusener.
Folkene bak, en gruppe entusiaster som jobber i et selskap som har ekspertise innen online markedsføring, betalte hele produksjonen fra egen lomme og sverget på at Activision ikke visste noe.
Dette skulle vise seg å stemme på en prikk, for Activision og Infinity Ward ble tatt helt på senga. Etter at samtlige i selskapet hadde siklet seg ferdig begynte de å lete opp filmskaperne.
- Når vi ringte dem fikk vi følelsen av at de trodde vi skulle stenge dem ned, forklarer Activision-sjef Eric Hirshberg flirende.
- Men vi ville bare vite hvem det var som stod bak. Vi så responsen filmen hadde fått, så vi spurte dem ganske enkelt «Hva med å lage en oppfølger, bare at vi tar regninga?», sa Hirshberg i Los Angeles forrige helg, i forbindelse med Call of Duty XP-messen.
Resultatet ser du under. «Find Makarov: Operation Kingfish» fikk sin debut på den første av det som skal være en årlig «Call of Duty»-messe i Los Angeles.
Traileren til den fiktive filmen fokuserer på det som skjedde før Captain Price ble anholdt og sendt til et russisk fengsel, og bærer tydelig preg av et større budsjett enn i forrige film.
Tror du serien kunne gjort seg som en hel spillefilm?