(PressFire.no): Nylig ble det tredje spillet i «Crysis»-serien sluppet til pc, Xbox 360 og PlayStation 3. Av dagens spillkonsoller er det da én konsoll som uteble – Nintendos Wii U.
Enkelte utviklere har uttrykt misnøye med hva som befinner seg under panseret til Nintendo-konsollen, men sjefen for Crytek, Cevat Yerli, avslører i et ferskt intervju med venturebeat.com at de var så å si klare til å gi det ut:
- Vi hadde «Crysis 3» kjørende på Wii U og var veldig nære å gi det ut, avslører han og fortsetter.
- Men det var manglende økonomisk støtte mellom Nintendo og EA for det. Og vi som selskap ikke kunne gi ut på Wii U selv, siden vi ikke eier rettighetene, måtte «Crysis 3» dø.
Crytek og «Crysis»-serien har blitt kjent for å tyne så mye grafikk og fysikk som mulig fra konsoller og pc-er.
Faktisk har Yerli tidligere uttalt at deres pc-versjon av «Crysis 3» allerede er på nivå med hva vi kan forvente oss av neste generasjons konsoller, og at deres Crytek Engine er forberedt på hva som kommer.
Nintendo har hatt en utfordring når det kommer til nye spill for Wii U, og det ble ikke bedre da Ubisoft nylig valgte å sløyfe Wii U-eksklusivitet for «Rayman Legends».
Ubisoft utsatte spillet fra den opprinnelige datoen 26. februar til september for å også gi ut spillet på Ps3 og Xbox 360, det på tross av at Wii U-versjonen visstnok er ferdig.