Skaperne bak det suksessfulle og avhengighetskapende «Angry Birds», Rovio Mobile, kommer ut med en ny oppdatering som har fått tittelen «Angry Birds: Rio».
Spillet er en del av en promoteringskampanje for den nye animasjonsfilmen «Rio», melder CVG.
Nå har fuglene blitt kidnappet og sendt til Rio de Janeiro hvor de skal bli solgt. Men de velger istedet å bryte seg ut og møter på hovedkarakteren fra «Rio»-filmen, en pappegøye ved navn Blu.
Blu har selv blitt fanget og trenger hjelp fra de sinte fuglene for å befri både han selv og vennene hans. Nå må fuglene ødelegge bur istedenfor å angripe de grønne grisene som har vært gjengangere i serien.
Rovio oppgir ifølge CVG at det nye «Angry Birds»-spillet vil inneholde 45 brett, og blir oppdatert jevnlig. Lanseringen skjer i mars og gjelder i denne omgang til smarttelefoner og iPad.
- «Angry Birds Rio» er en perfekt match for en mobilapplikasjon og en stor film, og dette samarbeidet med Fox er definitivt et av de mest spennende partnerskapene vi har inngått i forbindelse med «Angry Birds» til dags dato.
- I tillegg til å utvide horisonten til to fantastiske underholdningsmerkevarer, og skape en ny, stor spillopplevelse, har vi også tatt konseptet ved å forene en mobilapplikasjon og en film til et nytt nivå, uttaler Mikael Hed hos Rovio ifølge CVG.
«Angry Birds» har rundet 50 millioner nedlastinger, og er sluppet til en rekke plattformer etter debuten på iOS. Nylig var det PlayStation 3 som sto for tur. I fjor ble det også kjent at spillskaperne har hyret rådgivere i Hollywood i et forsøk på å utvide merkenavnet.
«Angry Birds: Rio» blir lansert i mars, mens animasjonsfilmen «Rio» kommer til norske kinoer den 8. april.