(PressFire.no): Spillgiganten Activision har kjøpt det svenske spillselskapet King for svimlende 5,9 milliarder dollar, eller rundt 50 milliarder kroner med dagens kurs.
Størst og mest innbringende
Dermed blir Activision Blizzard det største og mest innbringende selskapet innen underholdning, ifølge sjefen Bobby Kotick i pressemeldingen.
Videre påpeker han at de nå kan nå en halv milliard brukere i måneden.
Activision har vært relativt forsiktige når det kommer til å satse på mobilmarkedet, men har likevel vært helt i toppsjiktet når det kommer til inntekter.
Kommer med en smell
Siden da har selskapet blant annet hatt enorm suksess med det digitale kortspillet «Heartstone» fra Blizzard, som har blitt lansert på mobile plattformer.
Nå sikrer de seg en stor andel av markedet ved å kjøpe en av de største aktørene i verden på mobilspill - «Candy Crush» omsatte for én milliard dollar i 2014 og spillet kommer nå faktisk ferdig installert i Windows 10.
Pressemeldingen påpeker spesifikt at de nå har noen av verdens tørste titler på både konsoller, pc og mobile enheter.
Activision Blizzard forteller videre at de skal «hjelpe King med erfaring, støtte og investering for at de skal nå et nytt potensial»